autobus-w-plocku

Można powiedzieć że autobusy oraz sam szybki wzrost znaczenia komunikacji autokarowej były sporym czynnikiem wpływającym na kryzys innych środków transportu, na przykład żeglugi rzecznej czy też linii kolejowych. Nie trzeba być ekspertem w tej dziedzinie by stwierdzić, że autokary były zwyczajnie mniej kosztowne w utrzymaniu. Nie trzeba było również budować przy nich tak złożonej i drogiej infrastruktury jak na przykład przy pociągach, które miały możliwość dotarcia tylko w te miejsca, do których prowadziły tory kolejowe. Co za tym idzie, pociągi były również o wiele droższe dla samych podróżnych co niewątpliwe wpłynęło na to że ludzi przesiedli się właśnie do autobusów.autobusy-plock-busy-wynajem

Po co te autobusy jak są samochody?

Podczas, gdy pierwsze pojazdy autobusowe sprawiały dość siermiężne wrażenie oraz nie były zbyt komfortowe, to z czasem zaczęły się one zmieniać w naprawdę wygodne i ciekawe konstrukcyjnie maszyny. Także wewnątrz autobusów pojawiły się znaczące zmiany. Zaczęto między innymi instalować silniki zamiast na przodzie, z tyłu pojazdu lub pod podłogą, co zwiększało przestrzeń dostępną dla samych podróżnych. Co ciekawe, autokary międzymiastowe oraz autobusy miejskie do pewnego czasu zupełnie się między sobą nie różniły jeżeli chodzi np. o sam wygląd czy konstrukcję nadwozia. Sprawiało to, że nierzadko w czasie jazdy w ruchu miejskim, że pasażerowie mieli olbrzymi problem ze sprawnym wsiadaniem oraz wysiadaniem na przystankach z racji ciasnego wnętrza, jednej pary drzwi z przodu i dużej ilości miejsc siedzących.

Producenci dość szybko zauważyli, że autobusy, które obsługują linie miejskie, aby usprawnić obsługę podróżnych powinny mieć zupełnie inną konstrukcję. Z tego właśnie powodu zaczęto montować w autobusach miejskich drzwi otwierane automatycznie, a także zdecydowano się na ograniczenie ilości miejsc siedzących w kabinie na rzecz miejsca dla pasażerów stojących oraz zainstalowanie nowych par drzwi ,w środku, a także z tyłu pojazdu. Zaczęto odchodzić również powoli od przyczep, gdyż uważano je za mało bezpieczne dla podróżnych. W zamiana pojawiło się znacznie więcej autobusów przegubowych oraz piętrowych (głównie na Wyspach brytyjskich, w Chinach, Indiach). Większość nowych autobusów posiadało niską podłogę co było dużym ułatwieniem w korzystaniu z komunikacji dla osób starszych oraz niepełnosprawnych.

Teraz autobusy / autokary to prawie limuzyny, bogato wyposażone!

W autokarach międzymiastowych oraz jeżdżących w dalekie trasy instalować zaczęto za to dla wygody pasażerów małe toalety, znacznie większe okna, montowano w ich dachach okienka dla lepszej cyrkulacji powietrza w lecie. Po pewnym czasie pojawiła się również klimatyzacja oraz sprzęt elektroniczny.

Na samym początku lat dziewięćdziesiątych producenci produkujący autokary zaczęli przykładać dużą wagę do kwestii związanych z ochroną środowiska i ograniczaniem emisji spalin. Zaczęto wtedy produkować na bardzo szeroką skalę pojazdy elektryczne oraz zasilane gazem. Sporo miast w Europie Zachodniej w ogóle rezygnowała z komunikacji autobusowej na rzecz bardziej ekologicznych tramwajów czy trolejbusów.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>